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SCM/무역&물류

운송비 절감의 5가지 아이디어

by 말람카우 2020. 12. 17.
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내년 회사 프로젝트중 하나가 Freight Cost Reduction 이다.

최대한 여러주문을 합하고, 더 조금 선적하고 이런 뻔한 내용 이외에 처음 보는 아이디어가 있어 가져와보았다.

어떻게든 지평을 넓힐 수 있기를 바라며.

 

#1: Bring Your Freight Back to Earth (or Sea)
#1: 화물을 땅으로 다시 가지고 와라 (또는 해상)  

If your company has been using international air freight in recent years, have you taken a look at whether or not that’s still the best option?

만약 너의 회사가 국제 항공을 최근 몇년간 이용해왔다면, 당신은 그것이 가장 최선의 옵션인지 살펴본적이 있는가?


Many companies use air freight more for reliability than speed. If yours is one of those companies, it might be an idea to look into the latest “time definite” ocean shipping services that are gaining popularity. Often these services are just as reliable as air freight and they’ll always be a whole lot less expensive.

많은 회사들이 속도보단 신뢰도를 위해 항공 운송을 이용한다. 만약 당신의 회사가 그런곳중 하나라면, 요즘 인기를 얻고 있는 "시간이 확정된" 해상 운송서비스를 살펴보는 것도 한가지 아이디어가 될 것 같다. 종종 이 서비스는 항공만큼 신뢰도가 있고 대부분 훨씬 덜 비싸다.

Another possibility is to consider if you really need to cover the entire shipment distance by air. By doing your homework, you might find it more economical to use air for a portion of the route and ocean transport for the rest or vice versa.
또 다른 가능성은 모든 선적 거리를 항공으로 커버할 필요가 있는지 고려해보는 것이다. 이걸 알아봄으로써, 당신은 루트의 일부에선 항공을 사용하는 것이 더 경제적이고, 나머지는 해상운송을 사용하는게 더 경제적인걸 발견할 수 있을 것이다. (또는 반대로)
 

#2: Hold and Consolidate
#2: 통합해라 (사실 이 부분은 모든 수입회사 하고 있을 뻔한 이야기이다.)

This method of freight cost reduction won’t work for every shipper and even if it’s a practical option for your company, it might not be appropriate in every case. However, if you can get away with it, without impacting customer service, try holding onto non-urgent shipments and combining them with others to make better use of truck or container space.
이 운송비 절감 방식은 모든 화주들에게 적용되지는 않을 것이고, 비록 당신의 회사를 위한 현실적인 방법일지라도 모든 경우에 적절하지는 않을 것이다. 하지만, 고객 서비스정도에 영향을 미치지않고 이것에서 자유로울 수 있다면, 트럭이나 컨테이너 스페이스를 더 잘 활용하기 위해 긴급하지 않은 선적건은 홀드하고 다른 물품과 혼적해라.
 

#3: Team Up With Other Shippers
#3: 다른 화주와 팀을 이뤄라

Do you have other shippers in the vicinity of your distribution centres? If so, it’s always worth talking with them to see if there are opportunities to consolidate your freight with theirs. This can be especially viable if you can find other local companies that supply your customers with their products. In these cases, customers can benefit too, by reducing the number of inbound shipments they need to handle.
당신의 유통센터 근처에 다른 화주가 있는가? 만약 그렇다면, 그들의 화물과 당신의 화물을 통합할 기회가 있는지 살펴보기 위해 이야기를 나눠볼 가치가 있다. 이러한 경우는 특히 그들의 물품을 너의 고객에게 공급하는 로컬 회사를 발견할 수 있다면 특히 실현가능성이 높다. 이 경우에, 고객이 핸들링해야 하는 인바운드 화물의 수가 줄어들어, 그들 또한 이익을 누릴 가능성이 있다.
 

#4: Consider DC location
#4: Distribution Center 위치를 고려해라. 

Are your distribution centres in the best locations, or just the cheapest ones? Selecting DC locations for their taxation benefits or low cost-of-leasing can sometimes be a false economy. If you are looking for a new DC location especially, it might be better to consider how many transportation kilometers can be saved. If you get a good rate on the lease or a tax incentive, consider that a bonus.
당신의 유통센터는 최적의 위치에 있는가 아니면 가장 싼 위치에 있는가? 세금 이익이나 낮은 임대료를 누리기 위해 유통센터를 고르는 것은 때론 허위 절약일 수 있다. 특히 당신의 새로운 유통센터 위치를 찾고 있다면, 얼마나 많은 운송 거리를 절약할 수 있는지 고려하는것이 더 나을 것이다. 만약 당신이 임대료나 세금 인센티브에서 좋은 요율을 받을 수 있다면, 그건 보너스로 생각해라(메인 이점이 아닌 부수적인 이점으로 생각하라는 뜻).
 

#5: Don’t be Too locally Focused
#5: 너무 지역적으로 초점을 맞추지 말아라

Choosing local carriers may not always be your cheapest option. You might be able to achieve a reduction in freight cost by working with some carriers from other regions that deliver into yours. If you can give them a reasonable volume of backhaul work, they will probably offer you a better rate than local firms.
지역 운송사를 선정하는것이 항상 가장 싼 옵션은 아닐 것이다. 당신은 물품을 배송해주는 다른 지역에 있는 몇몇의 운송사와 함께 일함으로써 운송비 절감을 달성할 수도 있다. back 트럭킹에 합리적인 볼륨을 제시할 수 있다면, 그들은 지역 회사보다 더 나은 요율을 오퍼할 것이다. 

 

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